fbpx

T√ļl √∂reg vagyok a karat√©hoz?

A karate elkezdését nem az életkor vagy a kondíciód szintje határozza meg, hanem a motiváció.

Amikor elkezd√ľnk karat√©zni nem sz√°m√≠t, h√°ny √©ves vagy , vagy hogy milyen a kond√≠ci√≥d. A karate idŇĎsebb korban is nagyon sokat tud seg√≠teni mind szellemi , mint test√ľnk frissess√©g√©nek megŇĎrz√©s√©vel kapcsolatban. Egy dolog sz√°m√≠t igaz√°n, hogy mennyire √©rezz√ľk magunkat motiv√°ltnak ez ir√°nyban.

Az ig√°ss√°g az, hogy min√©l elŇĎbb kezdj√ľk el ann√°l jobbak lesz√ľnk. √Čn a magam r√©sz√©rŇĎl √ļgy 5 √©ves kort aj√°nlan√°m. Viszont a m√°sik oldalt tekintve nyugodtan elkezdhetj√ľk ak√°r 40 √©ves korunkban is. De nem szabad t√ļlgondolni, csak el kell kezdeni. Ennyire egyszerŇĪ.¬†

Ha megvan a kellŇĎ motiv√°ci√≥d, legyen az ak√°r a k√≠v√°ncsis√°g, vagy ak√°r az hogy mozg√©konyabb legy√©l akkor m√°r van okod elkezdeni.¬†¬†

Karate edz√©seken olyan izmokat, izom csoportokat is haszn√°lunk, melyrŇĎl eddig nem is biztos hogy tudtad hogy l√©tezik, √≠gy az elsŇĎ hetekben lehet hogy izoml√°zad lesz. De ez elm√ļlik hamar hiszen a test egy csod√°latos mestermŇĪ, amely rendk√≠v√ľl j√≥l alkalmazkodik, √©s meglepŇĎ v√°ltoz√°sokra k√©pes. Hajl√©konys√°g – mozg√©konys√°g – erŇĎ , ezek mind¬† garant√°ltan visszaj√∂nnek.¬†¬†

Erre a v√°lasz term√©szetesen az hogy igen. A te kezedben a d√∂nt√©s, hogy elkezded, √©n csup√°n a lehetŇĎs√©get biztos√≠tom sz√°modra, hogy¬† ezt megtedd. De ez a te d√∂nt√©sed kell hogy legyen.¬†Mint az √©letben b√°rhol csakis a hozz√°√°ll√°sunk hat√°rozza meg az el√©rt eredm√©nyt.

A karate mint olyan mindenki sz√°m√°ra el√©rhetŇĎ, √©s hasznos. F√©rfiak – nŇĎk , gyerekek, idŇĎs vagy fiatalabb gener√°ci√≥k r√©sz√©re is t√∂k√©letesen alkalmas mozg√°sforma. √ćgy igen azt kell mondanom mindenki sz√°m√°ra j√≥!

Ne akarj t√ļl magasra sz√°llni.

Amit mindenk√©ppen √©rdemes tudni, hogy ez nem egy verseny, ne akarj 20 √©ves tit√°nokkal versenyezni, mert abb√≥l sosem lesz semmi j√≥. Nem szabad elfelejteni, hogy idŇĎt kell hagyni a testnek hogy k√©pes legyen felvenni a megfelelŇĎ rugalmass√°got, l√°gys√°got. Nem szabad erŇĎltetni, a test nehezebben regener√°l√≥dik 40 -50 √©v felett, √©s ezt tudnunk kell elfogadni. Amennyiben ezt k√©pesek vagyunk bel√°tni, egy nagyszerŇĪ √©lm√©nyben lehet r√©sz√ľnk.¬†

Ne halogasd tovább, mert felesleges. Ne csak kipróbáld, hanem állj be és csináld.

Sosem k√©sŇĎ elkezdeni!


77