Cikkek

Bemelegítés

A bemelegítés célja a szervezet optimális állapotba hozása az edzéseken végrehajtandó feladatok, (pl: rúgások, ütések , feszítések, formagyakorlatok ) sérülés nélküli végrehajtásához.

A bemelegítés csoportjai.

Lazítás: az izmok rugalmasságnak növelése, mozgásterjedelem növelése, feszültségek oldása.

Fokozatos terhelés: a pulzusszám növelése , testhőmérséklet növelés, tüdő oxigénfelvételének növelése

A további célok között említhető:
– a speciális mozgáskultúrára való felkészítés,
– pszichológiai előkészítés ( felkészülés lelkileg az edzésre) tehát a kedvező érzelmi állapot kialakítása, így nő a teljesítőképesség , és csökken a sérülés veszélye.

A bemelegítés lehet speciális, vagy általános.

Az általános: egy sokrétű gimnasztikai gyakorlatokkal , az egész testet átmozgató kis intenzitású gyakorlatsorozat kell hogy legyen.

Speciális: a szervezetet már egy konkrét edzésmunkára kell felkészíteni, itt már a konkrét izomcsoportok nagyobb intenzitású működtetésére van szükség.

A bemelegítésnek minimum 3 percig kell tartani.

A bemelegítés elmulasztása húzódásokhoz, izomszakadásokhoz vezethet, ezért mindig kerítsünk rá sort.

Vélemény, hozzászólás?